poniedziałek, 6 stycznia 2014

Nauka japońskiego.



Osobiście uważam, że do nauki języków obcych najważniejsza jest chęć i zapał - nawet najtrudniejszego języka można się nauczyć samemu. Istnieje szeroka oferta książek, kursów i płyt CD do samodzielnej nauki nawet najdziwniejszego języka. Również w Internecie jest wiele stron, forów, blogów i kanałów wideo poświęconych językom obcym - w tym kompletnym lekcjom, dzięki którym można opanować obce języki do pewnego stopnia zaawansowania. Minusem samodzielnej nauki jest częsty problem z motywacją oraz systematycznością. Moja koleżanka, absolwentka anglistyki, dała mi kiedyś radę: "Jeśli chcesz się nauczyć języka, ucz się go codziennie przez jedną godzinę.". Kluczową sprawą jest tutaj regularność, czyli słówko "codziennie".   Posłuchałam się jej rady i powiem uczciwie, że po miesiącu codziennej pracy nad językiem angielskim, widziałam u siebie kolosalną poprawę. Po dwóch miesiącach sięgnęłam po anglojęzyczne lektury i do tej pory angielskie książki stanowią sporą część mojego księgozbioru. Kontakt z językiem jest chyba najważniejszy - czytanie książek, oglądanie obcojęzycznych kanałów telewizyjnych, a także pisanie (ja pisałam bloga po angielsku dla wprawy) i rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych (najmniej przyjemna część). Nawet na przełamanie lęku przed mówieniem w obcym języku znajdą się sposoby w Internecie - wideo czaty z ludźmi z całego świata to świetny sposób na szlifowanie języka, ale też na znalezienie nowych przyjaciół. Najważniejsze, aby wiedza była podana w interesujący, niebanalny sposób, prawda? Wtedy jest łatwiej przyswajalna. Język japoński nie wydaje się być zbyt łatwy do opanowania, ale dla chcącego nic trudnego, prawda? Znalazłam bardzo przyjemny blog "Piękno japońskiego", którego autor, pan Krzysztof Olszewski, z pasją i zaangażowaniem wprowadza swoich czytelników w magiczny świat kanji, gramatyki, idiomów, przysłów, proponuje różne patenty przydatne w trakcie nauki, a nawet prowadzi lekcje online. Jestem przekonana, że się Wam spodoba - pan Krzysztof jest przesympatycznym pasjonatem języka i kultury japońskiej i wkłada dużo serca w to co robi.

Jeśli lubicie oglądać filmiki edukacyjne, Youtube na pewno Was nie zawiedzie w tej kwestii:



Ten kanał oferuje nie tylko naukę języka, ale też przepisy kulinarne, filmy poświęcone sztuce i wydarzeniom kulturalnym - ja oglądam je z zachwytem! Jeśli na swojej liście noworocznych postanowień widnieje punkt "nauczyć się języka japońskiego", to Internet jest dobrym punktem wyjścia - powodzenia!

Odbiegnę trochę od głównego tematu - wstyd mi trochę, że nie pisałam przez tyle miesięcy, ale po prostu nie miałam ochoty, weny twórczej, pomysłów na posty... Ten blog ma być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem, dlatego nie traktuję go jak czegoś co koniecznie muszę uzupełniać regularnie, chociaż przyznaję, staram się, jak widać z różnym skutkiem. Jak co roku (to się chyba stanie moją blogową tradycją), składam sobie obietnicę, że w tym roku będzie więcej postów niż w ubiegłym. W ubiegłym roku było tylko 8 postów, więc oby w 2014 było ich więcej! Wyznaczanie celów jest początkiem drogi do sukcesu. Życzę sobie samej, jak i wszystkim dookoła, aby osiągnęli w tym roku jak najwięcej wyznaczonych sobie celów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz